Webshop og SEO

Når du har fået din betalingsløsning på plads og lagt alle dine produkter op, venter du spændt på ordrene, der gerne skulle pible ind, for dine produkter er noget særligt og prisen det samme.

Men efter noget tid, begynder der at være langt mellem ordrene – det er typisk når alle venner og familie har købt og resten af dit netværk har været forbi og se hvad det er du har gang i.

Nu er du pludselig afhængig af at være synlig online, der hvor køberne til dine produkter leder efter dem eller bruger dem (forummer og portaler)

Hvor leder kunderne efter dine produkter?

Typisk er det på Google, hvor din målgruppe aktivt søger efter dine produkter og der finder en leverandør.
Når du er helt ny, er der ingen der kender din webshop og derfor finder de den ikke på Google, for de søger ikke efter din webshops navn, de søger efter produkterne.

Det er derfor nødvendigt, at din webshop bliver synlig ved de rigtige søgninger- og det er der rigtigt mange der gerne vil.

Des mere mainstream dine produkter er, des højere konkurrence er der om at ligge øverst på søgeordene.

I Danmark benytter 90% Google til at lede efter en leverandør af produkter og serviceydelser og det er derfor Google og KUN Google du skal fokuserer på mht. søgemaskinetrafik.

Her er et enormt potentiale og din shop kan omsætte for millioner, hvis du får den placeret øverst på de helt rigtige søgeord.

Du skal have shoppen SEO optimeret

Google er lavet så genialt, at man få relevante resultater nærmest lige meget hvad man søger efter. Det sker ved at Google ”kigger” din webshop igennem med jævne mellemrum og beregner hvor relevant den er at vise for de ord der står i teksterne på shoppen.

Det er ikke mennesker der sidder og kigger alle ting igennem, det er software som kaldes en Googlebot.

Når Googlebotten har indsamlet de oplysninger som er tilgængelige i din webshop, er det en matematisk beregning, der ser på mere end 200 forskellige kvalitetssignaler, der afgør om det er netop din webshop der skal ligge øverst eller en anden.

Når man tilretter et webshop, så den er optimalt sat op i forhold til Googles matematiske beregninger, kaldes det at SEO optimere.

Her er det nødvendigt med eksperthjælp, hvis du skal opnå de gode høje placeringer.

Betal et SEO bureau og se resultaterne

SEO eksperterne finder du i landets mange SEO bureauer. De er eksperter i optimering og ved nøjagtigt hvordan din webshop skal tilrettes, for at komme højt op i søgeresultaterne f.eks. https://www.Connect-media.dk

Det er et meget omfattende og tidskrævende arbejde, hvor hver enkelte produktside skal opsættes på en helt særlig måde og optimeres til et udvalgt søgeord.

Det er derfor også dyrt, men når din shop først ligger højt, vil du kunne tjene udgiften ind mange mange gange igen, år efter år.

Begynd hellere i det små, end at fravælge SEO

Har du ikke 40.000 til en komplet SEO optimering og linkbuildingkampagne, kan du med fordel begynde i det små med et SEO abonnement, hvor der laves lidt på din shop hver måned.
Det passer godt ind til iværksætteren, der har behov for at tjene pengene ind løbende og ikke har det store markedsførings budget.

Kombiner meget gerne SEO indsatsen med Google annoncering (AdWords) der skaber omsætning med det samme, når det opsættes korrekt.

Accepter spillereglerne, eller luk

En super flot designet webshop, de fedeste nye produkter og laveste priser er desværre slet ikke nok.

Om produkterne så er gratis, hjælper det intet, hvis ingen kan finde din shop.

Det bliver du simpelthen nød til at accepterer og forstå, at dem der får succes online, er dem der investerer i god solid SEO og online annoncering.

Du kan vente fra nu af og 3 år frem uden der sker noget som helst i din shop, hvis du ikke kommer i gang med søgemaskineoptimeringen.

Find gode SEO tips på Iivaerksaetter-seo.dk her